You feel cold, so alone.

Hans ensamhet får mig att gråta.

Det är en man som ofta handlar på mitt jobb, alltid 3hg av något. inte mer.
Han luktar lite sprit och man ser tydligt att han har alkoholproblem.

Varje gång han kommer å handlar så mår jag dåligt, jag ser han ofta på kvällarna när jag går hem. Han sitter på någon bänk helt ensam. Han har ett hem, de märker man när han handlar.
Men han verkar så fruktansvärt ensam, hans ögon säger allt. Dom är så sorgsna.
Men jag hatar att han verkar så ensam. En fredagskväll så satt han vid ån på en bänk och drack en öl, helt ensam i mörket med bara musiken från krogarna runt omkring, jag tror att han satt och drömde sig bort om hur de skulle vara att kanske själv få vara där inne och skratta å ha roligt. Att få känna samma lycka som dom där inne.
För varje gång jag ser honom så gör de så ont i mitt hjärta.

Kanske har jag fel, jag hoppas de men hans ögon säger allt...
Man ska verkligen vara glad för det man har!



Love L



Kommentarer
Postat av: lala

Tycker det var väldigt fint skrivet och det visar att du e lika fin på insidan som utsidan.. Jag gillar din blogg, men hade velat att du kunde uppdatera oftare och kanske beskrivit mer även det inte är nåt som direkt händer. fast vet att du kanske är för upptagen med jobb och så, du kanske inte har tid med den?

2010-09-16 @ 23:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0